16 november 2010

Tema tisdag - känsla


Solen går ner, snart är det helsvart med en otrolig stjärnhimmel. Vi har krypit in i tälten och i de varma sovsäckarna, tar en sista titt på de mäktiga bergen och molnen som väller in och ner under oss. På natten blir det ordentligt kallt, en vattenflaska som vi hade i tältet var genomfrusen på morgonen ... Platsen är Anderna i Peru och vi är på 4900 meters höjd. På morgonen vaknar vi av mullret när lavinen går på berget intill. Jag känner mig väldigt liten och känslan för naturens krafter och storhet är överväldigande.

Fler bilder med känsla finns på Tisdagstema.

15 kommentarer:

  1. Vilken läcker bild, förstår att det måste vara en härlig känsla att få se molnen o bergen så nära inpå.
    Ha en bra tisdag;-)

    SvaraRadera
  2. Vilken otrolig känsla det var i den bilden...
    Ha en underbar tisdag.
    Kramen.

    SvaraRadera
  3. Det måste ha varit en mäktig känsla att tälta och bo i den miljön och höra mullret från lavinen.

    Tack för din kommentar hos mig!/Ingrid

    SvaraRadera
  4. Ja du där kan jag förstå dina känslor, det är säkert så mäktigt att tårarna rinner.
    Vi var ju uppe på kalfjället tre dagar i sommar och sov i tält alldeles ensamma bara jag och Rantafar....vilka känslor.
    Peru...vilken resa ni har gjort.

    SvaraRadera
  5. Oj, vilken hisnande känsla jag får av ditt foto. Vilken fantastisk vy när man vaknar och kikar ut ur tältet. :-) Anderna i Peru lär jag väl aldrig få se, annat än via foto som detta. Tack för det! Men den där litenheten kan jag få fram på annat sätt. ;-) Tack för din kommentar, ha en skön tisdag Leena.

    SvaraRadera
  6. Måste vara en mäktig känsla att vara med det om det! Vilken utsikt!

    ha en fin tisdag!

    SvaraRadera
  7. Wow vilken mäktig bild! Jag ska erkänna att jag aldrig har sovit i tält. Men det där må ha varit en häftig upplevelse!

    SvaraRadera
  8. Fin ställe ! Säkert vackert då solen börjar skina på morgon.

    SvaraRadera
  9. Vilken mäktig bild! Där hade du säkert härliga känslor.
    Här är mitt bidrag
    http://agnetha52.blogspot.com/2010/11/vb-maya-kan.html

    SvaraRadera
  10. Wow, jag förstår din känsla även om jag inte har tältat i Anderna. Jag får gåshud bara av tanken... så mäktig var känslan när jag flög över Anderna och landade på flygplatsen i El Alto, Bolivia.

    SvaraRadera
  11. Vilket äventyr! Bilden visar de mäktiga bergsmassiven. Ett vackert foto!

    SvaraRadera
  12. Wow måste ha varit en mäktig känsla att kika ut där på morgonen med de vackra bergen runt om tältet.
    Vackert!

    SvaraRadera
  13. Tror nog ditt foto visar en hisnande känsla! Måste ha varit fantastiskt, som sagt :)

    SvaraRadera
  14. Grymt häftigt! Vilken upplevelse!!!
    Ha det gott,
    Charlotta

    SvaraRadera
  15. Oj vilken känsla att befinna sig där uppe i bergen! Mäktigt värre!!

    SvaraRadera