3 mars 2011

Hopp

Nu hoppas jag att våren ska komma snart, vara riktigt fin, solig och varm. Det är väl en realistisk förhoppning, inte så mycket begärt? Dagdrömmar och fantasier förgyller vardagen, bara man vet att de är just det - men ibland kan de ju bli sanna också ... hoppas ska man alltid. Varje gång jag ser en regnbåge så tänker jag på att det finns en skatt där regnbågen går ner. Fast den skatten når man aldrig, regnbågen flyttar sig längre bort när man tror att man har kommit fram. Men en sak är säker: om man ser en regnbåge så finns det hopp om sol, den finns någonstans och rätt som det är, är den hos dig.


Hos Sinneskatten ser du andra hoppfulla inlägg.

9 kommentarer:

  1. Fin bild på regnbågen och fin tolkning på ordet hopp.

    SvaraRadera
  2. Fin bild av regnbågarna.
    Att man aldrig når slutet slutet av regnbågen beror ju på att den är en del av en cirkel. Men man kan ju alltid hoppas ändå ... :-)

    SvaraRadera
  3. Det är verkligen vackert med regnbågar och här har du fått en dubbel till på köpet...Härlig bild.
    Tänk om man ändå kunde nå ändan och hitta skatten. Då hade jag köpt ett nyy objektiv hahaha!!!!
    Kramizzzz och mysig helg!

    SvaraRadera
  4. Vilken fin fångst du fick där - att det inte var en guldskatt gör kanske inte så mycket!

    SvaraRadera
  5. Jag vet inte var du bor men här i Östergötland är det nog realistiskt att vänta våren om en månad skulle jag tro! Men visst börjar man se tecken överallt...det känns redan som vår i luften! :O))
    En vacker bild bjuder du på!


    Ha en skön fredag!

    SvaraRadera
  6. Absolut hoppet finns vilket är hur turligt som helst.. riktigt vacker bild du fick:)

    SvaraRadera
  7. Jag älskar verkligen regnbågar och det ger mej verkligen hopp. Kul att du har fångat två på samma bild!

    SvaraRadera
  8. Till och med en dubbel regnbåge då har vi dubbelt hopp om det vi hoppas på. Så sant om att solen alltid finns i närheten.

    SvaraRadera
  9. OM du hade hittat skatten där så hade den blivit dubbel eftersom det är två regnbågar.
    Undrar var det "ordspråket" kommer ifrån.

    SvaraRadera