17 april 2011

Hemmagym?

Nu känns det som om jag hade varit på gym hela dagen. På ett gym med härlig vårsol och fågelsång. Startade med att klippa tujorna och stora buxbom-busken - perfekt träning för underarmarna. De var som gelé efteråt ... Men nu är tujorna strama pelare istället för oformliga stora buskar. Har bara två i trädgården men den ena är stor!

Sedan fortsatte jag med att träna ryggen och magmusklerna - våra rosenhallon har levt ett eget liv och nu skulle de väck! Men de har så starka och långa rötter ... ja, det är ju bara att tänka hur hallon är. Men nu har jag grävt och dragit upp rötterna, förhoppningsvis alla men troligtvis kommer det upp små rosenhallon under sommaren ändå. Men då är de lätta att dra upp, hoppas jag.




Egentligen tycker jag att det är en väldigt vacker buske med härlig grönska och söta nyponliknande blommor. Vi tog hem rötter från min syster för 30 år sedan, så lite nostalgi är det också. Men de vill inte stanna där jag vill att de ska vara! Så nu är de no more ...

Och nu har vi en plats för en liten trädgårdsbod, kompost och en planteringsbänk istället. Och kanske några lite lydigare buskar ...

3 kommentarer:

  1. Vilken härlig dag du haft.
    Förenat nytta med nöje....inget dåligt gym det där inte...
    Trädgården är ett härligt ställe när man har intreset för det.

    Ha d fortsatt bra...

    SvaraRadera
  2. det är ju den härligaste jumppa man kan tänka sig, trädgårdsarbete!
    nog är ju rosenhallonen fina, men jag förstår bra att du vill ha bort dem =)
    ha de bra!
    susanne

    SvaraRadera
  3. Ditt gym är bara inte bra för musklerna utan också för själen. Att pyssla i trädgården på våren är det bästa som finns, och man har hela sommaren framför sig!
    Härlig läsning, för jag kunde känna hur det känns!
    Kram

    SvaraRadera