26 april 2011

Påsk

Och så var den härliga somriga påsken över. Vi brukar inte pynta alls till påsk, det är ju så få dagar det rör sig om. Trädgården pyntar sig själv med vårblommor, och pingst- och påskliljorna känns väldigt aktuella. Men denna påsk är det ändå de första sommarblommorna som har fått oss att krypa på alla fyra på jakt efter påskens blombilder. Påsken blev allt annat än gul i år.

Fänrikshjärtan blommar redan och bildar färgglada fina kuddar i rabatterna. Det är en riktig trotjänare som blommar flitigt och länge, utan någon som helst skötsel. En blomma i min smak!

Tisdagstema

13 kommentarer:

  1. Håller med dig jag pyntade till påsk när barnen var små....och nu sen vi fick LillaC så har han å jag plockat fram lite pynt...

    Sitter i bobilen å bloggar runt lite....snart blir det en runda på Ikea....Rantafar laddar mentalt med astmaspray....hahahaha

    Sen ska vi åka ut till havet till ett ställe som heter Åstön...vackert ställe...ska sova där inatt....skönt med att ha huset på hjul så man kan flytta det.

    Ungdomarna har åkt iväg på sina jobb, så nu ska vi göra som vi vill *skratt*...

    Ha det gott....

    SvaraRadera
  2. Åh, vilken vacker bild du fångat på fänrikshjärtanen!

    SvaraRadera
  3. Så nydelig bilde, fantastiske farger :)

    SvaraRadera
  4. jag fänrikshjärta är verkligen en underskattad växt, blommar länge snyggt blandverk.
    Ha en underbar dag!!

    SvaraRadera
  5. Härlig bild. Nä här pyntas inte heller till Påsk.
    Kramiz Anki

    SvaraRadera
  6. Härligt :) jo, jag hörde på nyheterna att ni hade sommarvärme där nere :) Ha d gott! :)

    SvaraRadera
  7. Underbart med en trädgård, förstår jag, där allt det vackra nu tittar upp :) Man behöver inte påskpynta så mycket.. bara en och annan fjäder kanske ;)
    Ha de gott :)

    SvaraRadera
  8. Här påskpyntas inget alls, känns lite överflödigt! Jag gillar Fänrikshjärtan, riktiga långblommare, men mina har inte alls hunnit så långt än, jag får nog vänta ett tag till innan de börjar blomma! Härlig bild på ditt Fänrikshjärta!
    Ha det gott!

    SvaraRadera
  9. Läckra färger och fina blommor.

    SvaraRadera
  10. Visst är de fantastiska men jag gick hårt åt min rabatt med dessa i förra hösten så i år är det pytte men en bild lär det nog bli framöver.
    Din bild är toppen.
    Fint skärpedjup och härliga färger.
    Kramizzzzz

    SvaraRadera
  11. Precis som hoss oss så blir det inget påskpynt, något litet kan jag sätta fram -bara för att. Nu är det också flera år sedan jag plockade in påskris.

    Det är vackrare när det som i år går att njuta av den naturliga blomstringen (inte här uppe). Underbart vackra är dina fänrikshjärtan.

    SvaraRadera