23 maj 2012

Väntansfylld

Det ser inte mycket ut för världen, vårt lilla körsbärsträd som vi spaljerat för att samtidigt få insynsskydd. Det gjorde vi förra året och det blommar fint i år, trots att det inte är så stort. Men vi vet inte om spaljeringen kommer att fungera, trädet är ett helt vanligt fruktträd som vi böjt utmed spaljén med armeringsmattan. Men det verkar det finna sig i ... och vi är glada för vi älskar körsbär!

Och inte nog med detta spaljéträd - vi har i vår planterat också en liten chokladkörsbärsbuske. Det låter väl smaskigt? Så nog har vi något att vänta på så ordet väntansfylld passar väl bra? Oavsett om det finns eller inte ... :)

Onsdagstema har fler förklaringar till Väntansfylld.

13 kommentarer:

  1. Vad trevligt det låter med körsbär och spaljé - smart tolkning :)

    SvaraRadera
  2. Ja det förstår jag är väntansfyllt, chokladkörsbär var något nytt för mej får en vision av små praliner på träd;-))))

    SvaraRadera
  3. Vilket jättesött litet träd, jättefint med spaljén. Ja chokladkörsbär låter underbart!!

    SvaraRadera
  4. Sjokoladekirsebær???
    Namme nam. Kirsebærtredet kommer nok til å bli et fint "skydd" med tiden.
    Nyt dagen
    Mormor

    http://www.starbear.no/mormor/2012/05/23/onsdagstema-110/

    SvaraRadera
  5. Det är en ljuvlig tid nu och så intressant med chokladkörsbär....ser att den kommer från Ryssland/Finland och är väldigt härdig.

    SvaraRadera
  6. Jag tror din Förväntan blir uppfylld så småningom.. så kan du stå där o plocka chokladkörsbär o bara njuta :)

    SvaraRadera
  7. Det ser fantastiskt fint ut. Jag tror nog att träden kan spaljeras om man börjar i tid.

    SvaraRadera
  8. Och nu håller vi alla tummar och tår för att det blir frukt... och även om det inte blir det så är din trädgård underbar att se på! :)

    SV: Jag är inte mycket för att handla heller men att komma hem från Amsterdam utan en endaste ostbild... det går ju inte. ;) Köpte inget. =)

    SvaraRadera
  9. Jag tittade ju på det stora trädet i bakgrunden ... SEDAN såg jag det spaljerade :-)
    Chokladkörsbär låter underbart, säg till när de är mogna så kommer jag och provsmakar!

    SvaraRadera
  10. ahaa har du klappat hunden - den har jag bild på! Jag valde mellan den och damen, men det var så att vid hunden hade jag inte "fångat" några händer i bild....

    SvaraRadera
  11. Hoppas det fungerar, kommer ju bli jättefint!

    SvaraRadera
  12. En helt ljuvlig bild av trädgården! Kul att experimentera med spaljerat körsbär och det ser lyckat ut så här långt.

    SvaraRadera